Back on track -

Hej allesammans!
Tänkte nu göra ett nytt försök att blogga lite oftare, dels för min egen skull då jag älskar att läsa gamla inlägg men sen också för er skull. För visst är det någon därute som läser?

Nu är det nytt år och "ny kula". När jag tänker tillbaka på 2011 minns jag det som händelsernas år där mycket känslor var inblandade, bra som dåliga. Vi åkte i Norge vid den här tiden förra året där jag vantrivdes som bara den, men Gordon trivdes. Det resulterade i att jag pendlade från Sverige till Norge och Gordon stannade fram tills slutet på mars. Sedan beslutade vi oss att flytta tillbaka till Sverige vilket var oerhört skönt!
Bodde mest hos pappa den sommaren, jag opererade mig, klippte mig kort och jobbade drygt 150% på Fgatan och Gordon startade sin firma. Han köpte också sin firmabil, vi blev med iphone och ja, tiden sprang ifrån oss! Badade typ 1 gång på hela sommaren, solade också typ 2 gånger.
Vi hann även med att besöka Gotland en vecka, jag fyllde år, vi firade midsommar med mamma m familj och vi blev med lägenhet i Göteborg!
1 september bar det neråt tillsammans med älskling och mamma! Stormtrivdes från första stund! Även skolan satte igång den 1 september och det blev att läsa hälsopedagogik 15 hp på halvfart. I början på september hämtade vi också hem vår älskade lilla kille Leo! Ett ganska spontant beslut men oj så glada vi är att vi tog det beslutet! Världens charmigaste, och matgladaste kille det där!
Efter 2 veckor här nere hade jag även blivit med 2 jobb varav ett jag tackade nej till. Blev ordiniarie personal på en gång trots jag endast tänkt vikariera och Gordons buisness började sakteliga smyga igång.
Under hösten har det pluggats, jobbats, gått på valpkurs, varit ute på promenader vid havet, träffat goa och glada göteborgare och njutit av mycket fint väder!
Har också ägnat en hel del tid i stallet och sen renoverades lägenheten i okt/nov och vi är toknöjda! Vi har även shoppat lös på möbler då vi inte riktigt hade några innan då vi sålt allt innan vi flyttade till Norge.
Vi har också fått finbesök i form av mamma o Thomas och även pappa o Ewakarin! 
Bilen gick inte igenom besiktningen dock, men det är en världslig sak.
Vi har också varit i Enköping regelbundet då Gordon har några trogna kunder där och för att kunna träffa våra älskade! Det är så härligt med Göteborg, det känns verkligen som någon slags metropol då det är "nära" till allt.
Vi har också köpt en ny säng- en continentalsäng 180 cm bred och hur najs som helst! Sen lite lyxiga kuddar på det..
Jag har också varit i Helsingborg en sväng, hittat massa grejer på blocket och vi firade nyår hemma med god mat och en arbetskollega!

Nej, jag har haft ett bra år , det kan jag inte förneka. Men detta år ser jag framemot mer träning, heltidsstudier, resor och framförallt spendera tid med nära & kära!

Första helgen på det nya året spenderades med bästa vän Bella! Vi gick på en pub, shoppade, åt god mat och sedan på lördagen var det dags att gå på gayklubb. Rekommenderas starkt då det var oerhört blandat folk men stämningen var på topp! Hur härligt som helst!
Dock är det värsta med att få besök är att dom tillslut måste åka hem, and then it feels so fucking empty!

Sen måste jag ju även erkänna, jag saknar er! Emma, Sofi, Jocke, Johan , Madde, Malin, Micki mfl mfl! <3
Nej, nu måste jag fortsätta skriva på min eximinationsuppgift som ska in på torsdag.
Och juste, nu ska det bli nyttigt här! Varit iväg och handlat soyayoghurt, kesella, bär, lax, sockerärtor mm för att lättare kunna komma i form. Och fort det blir lön ska det skaffas gymkort!

Mucho love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0