Nervös

Jag förstår inte varför jag är så nervös inför att jobba.
Inatt drömde jag att jag försov mig och att jag glömde saker osv. Jag drömde det hela tiden, vaknade upp, kollade på klockan och insåg att det inte är förän imorgon det gäller.
Gordon säger att jag inte borde vara nervös, om det inte går bra på det här jobbet är det inte hela världen. Men jag vill ju att det ska gå bra!
Jag har repeterat en del saker inom vård och omsorg, men kommer ändå vara mycket som jag inte kommer ha någon aning om känns det som. Jag är lite nervös över hur det är att jobba inom vården i Norge och sen har jag faktiskt inte jobbat inom äldreomsorg på över 2 år! Bah.
Samtidigt känns det riktigt spännade - jag vill underhålla mina kunskaper inom det här och finns så många mysiga gubbar och tanter där ute!
Men hemtjänsten också.. Laga mat? Jag? Norsk mat? Vadå? Lära mig hitta i Kragerö? Oj, vadå? Det är ju en miljon backar, hur ska jag orka? Vad ska jag ha på mig? Matlåda? Hur länge ska jag jobba? Hur mycket? Vad förväntas av mig? Hur är egentligen pensionärerna här? Kommer jag förstå vad dom säger?
Många frågor.
Om 24 timmar hoppas jag några är besvarade iallafall.
För imorgon bitti klockan 8 är jag på jobb.
Jag hatar också att jag jobbar endast morgnar typ, och gordon kvällar och nätter. Vi kommer gå om varandra och min sömn kommer nog bli störd som bara den. Undra om man kan lösa det så att jag sover efter jobbet tills han slutar och är vaken tills jag börjar jobba? Höhö. Eller kanske inte.

Äsch, allting löser sig. och allt lär man sig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0