Friday

Ännu en fredag som spenderas i personallägenheten.
Diskmaskinen är på , Gordon spelar läskigt spel och jag sitter här och mest bara garvar.
Tokiga men härliga människor jag har runt omkring mig!


Sitter här också med en riktig bebisnoja! Drömt i 3 nätter nu att jag ska föda ett barn. Första gången var barnet halvvägs ute och så säger barnmorskan att "åh herregud, barnet väger 11 kg och du kommer aldrig få ut det utan att gå helt sönder" . Inatt drömde jag att jag väntade på värkarna, var i 9e månaden och gick runt på förlossningen i hopp om barnet skulle komma ut. Både mamma och Jennie var där, tog massa kort på mig och försökte få tag i Gordon men han orkade inte komma för han var mitt uppe i sitt spelande.
Som tur vaknade jag och insåg att allt var en dröm, haha.
Tror jag drömmer så mkt om graviditet just nu för att det är så otroligt många överallt som får barn! Rätt många i min ålder och gamla kompisar och så vidare. Börjar vi bli gamla nu? Sen har jag ju en bebislängtan, men tror att ju längre jag väntar desto starkare kommer den vara , så ett par år till får jag nog vänta ;)  Är ju moster o faster åt världens underbaraste barn redan så!


Sitter också här och tänker på livet i helhet. Jag läser just nu "självkänsla nu" av Mia Törnblom. En väldigt tänkvärd och bra bok! Den, och andra saker, har fått mig att inse att jag kommer inte bli en person som trivs att leva i kollektiv, att inte känna sig hemma, att inte ha sina egna saker och rutiner. Vissa människor trivs med det, och lever så i flera år, men det är verkligen ingenting för mig.
Jag är en person som vill ha sitt egna hem, sina egna saker och ha lite rutin på grejer.
Just nu är min rutin HELT borta, trots att jag somnade runt 3 inatt vaknar jag inte förän vid 2. Jag blir galen. Jag ska verkligen försöka somna i tid, gå upp i tid och göra saker med min dag.
Men här känns det så svårt. Gordon jobbar till allt i från 00.00 till 04.00 och han kan inte sova direkt efter, så han är uppe halva natten och sover halva dagen. Så varför ska jag gå och lägga mig och gå upp tidigt när han ändå sover?
Men hm.. Det löser sig.


Åkte aldrig till jobbet igår btw, sov max en timme den natten pga av orolig mage och diverse saker. så tar upplärningen i nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0