Torsdag

Tiden rullar på och har nu varit hemma 8 dagar (!) men det känns som så sjukt mycket längre eftersom det händer saker hela tiden.
Har jobbat från tisdags och sista passet imorgon kväll den här veckan.
Men har bara haft kvällspass och möte vilket är skönt men inga sovmorgnar där inte heller..
I tisdags upp och fika med Bellsing , köpa olja och till bolaget innan jobbet. I onsdags upp tidigt för att åka in till stan för lite ärenden och fika med Bellsing och Pillan innan jobbet. Idag till Johan för en kaffe innan mötet, och efter mötet träffade saknade Emma för en tvåtimmars fika (: Mys!
Sen maxi, hem och laga mat med pappa innan det har varit tvättande, djupa samtal om vad som är perverst och berondeframkallande, haha!
Har också under dessa dagar hunnit med 30 min till på crosstrainern, 20 min styrka, legat på spikmatta och skött mig rätt skapligt med kosten. Har även skypat en del med älskling, och inatt var det även med hans föräldrar, hehe.

Satsat rätt mycket på att äta bra mat nu en vecka och en vanlig dag ser ut följande:
Frukost/lunch ; soyamjölk, färskpressad juice, två mackor (oftast hårt bröd) med keso samt gurka o lite tabasco.
Under dagen: Lite frukt, honungsvatten eller kaffe.
Middag: Riktig mat dvs fisk med potatis samt sallad eller liknande.
Kväll: En frukt och vatten/juice/soyamjölk
Äter också vitaminer i form av järn samt "kvinna" från apoteket. Jag känner mig nöjd.

Imorgon till frukost ska jag testa soyayoghurt med banan i , innan det blir dags för ett pass på gymmet innan jag ska till min magläkare (: Sen dags för att jobba, sen på kvällen mys innan det blir att vara fyllechaffis :)


Anledningen till att jag håller rätt strikt på att försöka äta bra grejer är för att magen krånglat lite (har en kronisk magsjukdom) och för att jag blir så sjukt mycket piggare och klarare i huvudet.
Får se dock om det blir några glas vin på lördag då världens bästa Madde har fest då hon fyllt år :)

Skrivit lite grann med älskling idag, han är sjuk :( Men jobbar ändå, knäpp som han är ! Önskar jag kunde vara där och pyssla om honom men inte då, är 2 ½ vecka kvar innan jag får krama honom..
Men han har iaf gjort en överenskommelse med chefen om att han stannar lite längre i Norge ifall han får tillgång till kök osv och att jag får en heltidstjänst. Och gissa, han lyckades. Så från och med början på mars får jag jobba heltid i städ om jag vill.
Han kan han, den där Gordon!



Så kära vänner, mitt liv svänger som en diabetikers blodsocker (eller något..) och ja, det ska bli intressant att se vart man är när sommaren börjar.
Kanske kan åka till Norge i mars tills man får jobb i Göteborg?
Äsch, det löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0