I en värld full av liv.

Är nu tillbaka på banan igen.
Hade en svacka med mycket tankar, ont i magen och andra tråkigheter som gjort att jag inte riktigt orkat och prioriterat att uppdatera här. Men tror inte direkt att ni har saknat mig ;)
Har nu jobbat de sista dagarna på fotbollsgatan för ett tag framöver vilket känns tråkigt. Har nog aldrig trivts så bra där som jag gjort nu under dom här veckorna.. Men att jobba max 90 timmar i månaden gör ju ingen människa rik :p
Så efter ett jobbpass på 24 timmar förra veckan fre-lör så packade jag bilen , tankade och begav mig mot Norge.
Gordon visste inte om något utan trodde jag skulle komma på söndagen utan fick bli en överraskning! Dock jobbade han när jag kom fram men passade på att fixa lite innan han slutade och det blev att ta igen allt missat mys! UNDERBART!
Söndagen, vår 2årsdag, spenderades i sängen och sen åkte vi över till Kragerö där vi drack öl och åt pizza. Sen tillbaka till hotellet där vi gick ner till spaat och bara njöt av varandra. Kvällen avslutades med lite tvtittande med några som jobbar här och sen reprisen av melodifestivalen. Toppenmysigt!
Måndagen, alla hjärtans dag,  gick vi upp tidigt för att bege oss till GÖTEBORG! Resan gick bra, checkade in på ett Quality hotell där vi tog några öl, hängde i spaat och mös innan Johanna och Fredrik kom förbi och drack champange med oss. Sen taxi ner till en restaurang vi fått tips om och där åt vi, spelade kort och skrattade. Efter ex antal timmar så blev det taxi hem och sova.
Under vistelsen har vi hunnit med att gå på universeum, ha tapaskväll, sett Aranäs-Malmö spelat handboll, ätit tacos, sovit, myst, spelat en del kort och bara njutit! Har även träffat en av Gordons kompisar som bor där nere som vi tog en fika med. Sen har vi köpt en hdmikabel så vi kan se film från datan på tvn och även en auxsladd så vi kan lyssna på min mp3 i bilen. LOVELY!
Åkte hem igår.
Idag har vi sovit, ätit brakfrukost, sett film och nu ikväll har jag städat, tvättat och fixat.
Gordon jobbar... Idag och imorgon. Men sen är han ledig 3 dagar, woop woop.
Andra roliga saker som hänt:
- Fredagen den 10e februari skulle jag tvätta bilen på statoil och går in för att betala. Där är Peter Magnusson (känd komiker) tillsammans med massa filmkameror, mickar och en annan snubbe. Dom drar fram mig och börjar snacka om kaffe och typ det ända jag får ut är " men jag vill ju bara tvätta bilen.."   Det visade sig att det var för en reklamfilm för statoilkaffe som ska sändas någon gång i framtiden. Jag godkände att dom tog med mig och för det fick jag hundra kronor. Så håll ögon och öron öppna ifall ni ser mig på tv och pratar om kaffe (;
- Bilen gick igenom besiktningen!! :D Blev uppraggad av en kille på kuppen också, haha.
- Kommit på vad jag vill träna ; SPINNING!
- Klippt mig och färgat håret. Det krävdes en avfärgning och röd färg för att jag skulle bli nöjd. Tack Amanda!
Nu när jag är tillbaka i Norge vill jag bara härifrån. Jag känner mig inlåst, trött och ovälkommen. Jag vet inte. Jag vill mer än någonsin bo i Göteborg.
Puss

Kommentarer
Postat av: Emilia

Det låter som du har haft det otroligt bra, och det låter egentligen som du har de bra där du är nnu med, men jag vet innerst inne att du inte gör det. Jag hoppas du kommer på vad du vill göra, för att gå runt och vara olycklig är inget man ska göra.



Jag tror på dig, du bestämmer över ditt liv, det vet du! Kramar

2011-02-20 @ 10:51:22
URL: http://emiliaviksell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0