Dead and gone

Oh hey, I've been travelin' on this road too long
Just tryin' to find my way back home
But the old me's dead and gone
Dead and gone


NORGE, ÅH LALLALLA!

Lördag nu. Det är dagen efter midsommar. Det fick bli en midsommar bestående av jobb och inte får man extra betalt för det heller.

Fått veta ob:et som gäller här i Norge inom restaurang också. Tror jag.
Efter klockan 21 vardagar är det 10 kronor.
Efter klockan 14 på lördagar är det 10 kronor.
På söndagar och efter klockan 00.00 är det 19 kronor.

Nej, vi blir inte rika av ob:et.


Ikväll skulle jag ha jobbat men det blev inte så.
Kunde inte sova igår natt, hade jätte många konstiga tankar om framtiden. Ska jag till Australien? Hur ska det bli med allt? Jag tror jag börjar bli gammal, hur ska jag hinna allt?
Men tillslut somnade jag iallafall men vaknade med sjukt illamående men tog min första springtur på 5 veckor iallafall. Blev dock bara 2.5 km men det är iallafall en början :)
Sen slappa till klockan 4 då vi åkte till hotellet. Där bestämde Gordon att han tog mitt pass som var från 17.00-03.00 . Så jag gick in till Michaela som var på Daniels rum där vi pratade och sen delade vi på en pizza sen pratade med vår stammis "björnungen" som han kallas. haha!
Sen har jag lärt mig lite hur man gör drinkar.
Nu sitter jag på hotellet mitt i natten och väntar på att Gordon ska sluta så vi kan åka hem.

Vi fick tv igår också, eller ja, kanaler. Typ alla kanaler som finns (runt 400 stycken) men bara någon enstaka svensk kanal. TRÅK! Men för det betalar vi bara 100 kronor i månaden :)

Igår kväll på kvällen ringde mamma och gänget. och JÄKLAR VAD JAG SAKNAR DOM! Jennie, mamma, pappa, Niclas , barnen och ja. ALLA! Trots att jag har bara varit borta i 2 veckor.. 10 veckor kvar.

Ps. Daniel är grym.ds. Men samtidigt en korkad norrlänning. Och pappa, han vill supa med dig! (Han är från Umeå och tycker du verkar helskön!)

Men tillbaka till Norge..
Jag måste faktiskt säga att det tar emot att säga, men den här resan har faktiskt redan gjort att jag växt så otroligt som människa så det kommer kännas konstigt att komma hem till Enköping.
Jag har alltid sagt att innan Norge så klart jag kommer hem och hälsar på. Men jag är inte så säker på det längre, dels ska vi spara pengar och Enköping tilltalar mig inte riktigt. Dom flesta jag tycker om kommer hit och kramas, och det är egentligen bara kramas jag vill. Eller?
Missförstå mig rätt.



En bild på baren, det är här jag hänger just nu. (dock ska den byggas om)
Men vet ni?
Jag har inte köpt en enda alkoholhaltig dryck här än!
Duktigt va?

Sen har jag funderat om min födelsedag.
Försöker vara ledig då och vill att ni som vill ska komma hit. Då ska vi grilla, dricka och bara njuta!
vad tror ni?

Godnatt!
"låt den du älskar få pröva sina vingar. En dag flyger din älskade iväg"


Kommentarer
Postat av: Empa

Jag kommer jätte gärna till dig, tar ledigt såfall. Jag måste få träffa dig snart, min saknad håller på att spricka snart. Jag saknar dig angie! <3

2010-06-30 @ 20:54:48
URL: http://emelielindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0