Tillsammans är man mindre ensam

FREDAG!!
Fast i min värld känns det som en måndag.. Dels för att jag gick upp tidigt imorse, redan halv 9 ;) Och sen jobbar ju grisen i 4 dagar i sträck nu kunde lika gärna varit en måndag.
Men denna fredag, trots att jag mest troligt kommer spendera den ensam, är jag vid gott mod.
Anledningen till att vi gick upp relativt tidigt imorse var för att jag skulle på intervju på hemtjänsten i Kragerö. Trots att vi somnade sent och jag har sovit riktigt dåligt pallrade vi oss upp och tog färjan över. Så jäkla vackert det är i skärgården nu, dimman ligger tätt och ja, helt magiskt!
Intervjun gick riktigt bra, jag kommer jobba där som sjukvikarie men tydligen är det rätt mycket pass ändå. Timlönen ligger på 140-150 kr och efter 17.00 är det 50 kronor extra och om jag förstod det rätt så är helg obn på 85 kr extra - nöjd tjej! Träffade en tokgullig gubbe där också, men tyvärr så ska jag ju inte jobba på hemmet (:
Känner mig faktiskt riktigt exalterad inför det här jobbet! Har längtat efter mina gamlingar, och ska bli intressant hur det är att jobba inom norsk vård.
Ska ansöka om autorisajon också så jag får bättre betalt , dock tar det typ aslänge innan det blir godkänt.
Senare idag har vi bara tagit det lugnt. Jag har lagat pasta carbonara med lite salami i, blev jättegott! Jag börjar bli en riktig husmor då jag städar, tvättar och lagar mat. Har hunnit med pizza, carbonara och köttfärsås denna vecka. På söndag väntas tacokväll o poker!
Gordon börjar jobba snart, eller om två timmar. När han är på jobb så ska jag träna, scrapbooka lite, se lite sex and the city och bara ha fredagsmys, höhö. Han slutar nog inte förän 4 inatt så..
Måste ta och prata lite med städchefen också så jag vet om jag ska städa eller inte (:
Tänk vilka jäkla up and downs jag har. Jag undrar verkligen vad det beror på.

Den 11e mars så åker vi hem för ett par dagar! Ingen är nog så glad som jag för det! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0