Släpp dina bekymmer..

för imorgon kommer det nya!!
Från och med idag ska jag sluta vara så jäääääävla självkritisk!
Tagit som en läxa att jämföra lite grann med personer som i mina ögon är snygga, och fan , jag är inte så fruktansvärt ful som jag gärna vill tro.
Jag är inte så jäkla dåligt och osmart som jag vill tro, hur lyckas man isåfall få ihop 22 mvg av 26 betyg? Hur lyckas man då blev erbjuden fasttjänst och bara bra omdömen på det jag gör.

Men så många stunder om dagen som jag tvivlar på mig själv är fan inte kul. Visst, jag har en större rumpa än vanligt, jag är allmänt större i kroppen än många, är inte riktigt begåvad på något men fan jag har ju allt jag kan önska?
Jag förstår inte att det är nu jag är fri att göra vad jag vill . Jag kan dra till Afrika imorgon om jag vill, eller okej, för det behövs pengar men jag har möjlighet att göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill.
Jag är fri och det är bara jag som har makten över mitt liv.
Mitt ansvar är inte att göra som alla andra vill, mitt ansvar är att göra det jag själv mår bra av.
Ibland får jag uppfattningen av att folk tror att jag mår så jävla bra, är så jäkla stark , är så jäkla ambitiös men fan heller. I mig bor det fortfarande en liten osäker människa som ibland vänder ut och in sig för att iaf försöka göra någon nöjd.
Så jaa, från och med idag ska jag göra allt som står i min makt för att slippa gå och ha ont i magen för att jag tror att jag inte duger och klarar av saker. Som pappa brukar säga "Som du tänker, så blir det!".
Men trots allt, jag älskar mig själv och mitt liv och alla runt om mig. Sen är det faktiskt upp till mig själv om jag vill bli duktig på något tex att måla, jobba i restaurang eller springa.
JAG KLARAR VAD SOM HELST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0